#babafest

BABAFEST od kulis i od serca ♥

Kochane/i
Inicjatywa BabaFest to:

  • 10 lat działalności społecznej
  • 10 edycji Festiwalu Rozwoju i Inspiracji (2011-2020)
  • 9 Gali Inaugurujących Festiwal, na których gościli u nas:

Maria Czubaszek (2011)
Dr Irena Eris (2012)
Magda Umer (2013)
Ewa Błaszczyk (2014)
Urszula Dudziak (2015)
Grzech Piotrowski i Ghostman z zespołem (2015)
John Porter (2016)
Iwona Pavlovic (2016)
Krystyna Janda (2016)
Elżbieta Jodłowska i Ewa Cichocka (2017)
Alicja Majewska i Włodzimierz Korcz (2018)
Iwona Pavlovic, Ewa Cichocka i Krystyna Świątecka (2019)

  • 10 Festiwalowych weekendów warsztatów i spotkań, wypełnionych grubo ponad 30 propozycjami, choć bywało i 50 (!) Razem przez 10 lat, było ich 355 (!) 
    Zaprosiłyśmy do nas m.in.: Grażynę Dobroń, Małgorzatę Kalicińską, Agnieszkę Maciąg, Agatę Passent, Katarzynę Miller, Joannę Keszkę, Alicję Długołęcką, Macieja Bennewicza, Grzegorza Kordka, Kamilę Rowińską i wiele innych ciekawych osób.
  • 5 Konkursów o tytuł BabaFest i w sumie 42 nominowane kobiety udzielające się społecznie w Olsztynie i regionie.

BabaFest, to też imprezy towarzyszące:

  • Las Kobiet (2017) - i wspólnie posadzonych ponad 300 drzewek przy obwodnicy Olsztyna
  • Pokazy Mody - BabaFashionShow – Moda jednoczy (w 2018), Slow (2019), BabaFest & Doradca stylu
  • 4 łapy na kanapy - akcje adopcyjne zwierząt ze Schroniska w Olsztynie z inicjatywy banków Citi i Citi handlowy

oraz

  • Program Mentoringowy BeFest 2019

i

  • cykliczne, comiesięczne spotkania BabaMovie, czyli wspólny wieczór przy dobrym filmie.

 

WSZYSTKIE nasze wymienione wyżej inicjatywy są SPOŁECZNE.
Ideą Festiwalu Rozwoju i Inspiracji BabaFest są: promocja działalności społecznej i integracja środowisk działających w tym zakresie oraz ogólny i powszechny dostęp do rozwoju osobistego, umożliwienie poszukiwania i znalezienia inspiracji wszystkim kobietom z Olsztyna i regionu, niezależnie od wieku, statusu zawodowego czy społecznego, wykształcenia, czy zasobności portfela. 
Dzięki wsparciu prowadzących, którzy doskonale rozumieją ideę Festiwalu, cegiełki za warsztaty są symboliczne, ale znaczące bo dzięki nim wspieramy potrzebujących - wspólnie więc pomagamy spełniać marzenia dzieci z Fundacji Mam Marzenie, jak również  wspieramy innych potrzebujących, takich jak Serce Kuby.

...
Nasze działania i przygotowania do Festiwalu trwają cały, okrągły rok.
Przez 8 miesięcy staramy się o środki na Festiwal, w czasie wolnym, piszemy projekty, wnioski o dotacje i granty. Poszukujemy partnerów i darczyńcow (nie lubimy tego słowa), równocześnie tworząc zarys programu warsztatów i spotkań oraz zastanawiając się nad przesłaniem i gwiazdą Gali. To samo już zajmuje nam dobrych „kilka” spotkań i burzliwych rozmów.

Zaraz po tym, dobieramy prowadzących warsztaty i spotkania, kalkulujemy, analizujemy, wybieramy, dzwonimy. Przekonujemy, jak bardzo warto wesprzeć ideę Festiwalu i znowu dzwonimy, mailujemy, zapraszamy. I tak około 50 osób zapraszamy do udziału w naszym wydarzeniu. My, w piątkę.

Mailowo otrzymujemy blisko 50 formularzy zgłoszeniowych z opisem warsztatów i zdjęciem na stronę internetową. I znów analizujemy, przeglądamy, czytamy i odnotowujemy zgłoszone przez prowadzących zapotrzebowania na warsztaty i preferencje terminowe. I tak tworzymy harmonogram. Bywało, że zanim powstał ten ostateczny, jego wersji było kilkanaście.
Na koniec, trzeba to wszystko jeszcze wprowadzić w systemie, na stronę babafest.pl, w rezerwacje. Tu dzięki wsparciu Doroty Weselak z zespołu BabaFest, działałyśmy już w szóstkę.

Po drodze jest jeszcze Grafika, każdej kolejnej edycji. I tu znów dziesiątki maili, propozycji, telefonów, poprawek. Plakat, ulotka, wzór zaproszenia, identyfikatory i dyplomy, grafika na roll-up, grafika na ściankę, baner na stronę, baner na Fb, baner na Ig - to czas i praca, to wszystko nie robi się samo. To Marta Dunder. Jak żaden inny grafik w Olsztynie potrafi wyczuć co nam potrzeba, angażuje swój czas i zdolności, wspierając przy tym Festiwal. 

Gala, to duże wydarzenie. Tu idzie olbrzymi wkład naszej energii. Gwiazda Gali każdej edycji jest dla nas bardzo ważna, czasem, jak w tym roku bywają Trzy. Są więc spotkania, maile, telefony, rozmowy, ustalenia, prace nad scenariuszem i dopełnianie detali, które wbrew pozorom są chyba najbardziej absorbujące. Przygotowanie zaproszeń i ich dostarczenie, kwiaty, podziękowania, dyplomy, upominki dla kandydatek konkursu, zamówienie statuetki głównej i mniejszych BaBafestowych statuetek - o niczym nie checemy zapomnieć. To znów dziesiątki telefonów, smsów i maili. 
No i miejsce Gali, znów ustalenia, telefony, rozmowy, kalkulacje i poszukiwanie wsparcia. Bo wiadomo przecież, że zaproszenie ponad 300 gości wymaga sporych nakładów.

Jednocześnie, jest jeszcze równie dla nas ważny - Konkurs o tytuł BabaFest. Tak więc kolejne spotkania, maile, ustalenia - to poszukiwanie kandydatek do konkursu. Następnie, znów telefony, rozmowy, spotkania i zaproszenie kandydatek do udziału.

Realizacja ważnej dla nas i dla kandydatek sesji zdjęciowej, to ważny aspekt integracji i możliwość poznania się Pań przed tym, zanim konkurs wystartuje, no i przed Galą. I ponownie ustalenia, telefony, maile, rozmowy. Przy realizacji sesji nominowanych kandydatek i stylizacji na Galę na szczęście możemy liczyć na wsparcie Agaty Bałdygi – Doradca Stylu, która od początku istnienia Konkursu o tytuł BabaFest wspiera nas w tym temacie. Przy tym są oczywiście fotografowie (Piotr Ratuszyński - 4 edycje, Jakubowscy foto - edycja 2019), makijażystki i fryzjerzy. To bardzo ważni dla nas ludzie i ważna jest ich chęć wsparcia BabaFest. 

W trakcie realizacji Konkursu i przygotowań do Gali startują rezerwacje warsztatów i spotkań. I tu jesteśmy już na pełnych obrotach i mało co śpimy. Na nasze warsztaty i spotkania zapisuje się ponad 500 osób. Nad tym panuje nasz system internetowy, ale wiadomo jak to jest - system nie panuje nad wszystkim. Tak więc pracy jest dużo i tu bez wsparcia zewnętrznego naszą piątką musiałybyśmy siedzieć przed komputerem 24 na dobę, na zmianę, nie mając czasu na żadne inne kwestie organizacyjne i tak często wspominane wyżej: telefony, maile, spotkania, ustalenia, kalkulacje, analizę... 
To dzięki Dorocie Weselak i Kasi Gwis z zespołu BabaFest, które pomagają nam panować nad systemem rezerwacji, my możemy zająć się sprawami organizacyjnymi.

Pozostaje jeszcze promocja i reklama Festiwalu. Póki co, z powodzeniem wykorzystujemy Facebook, który już miesiąc przed Festiwalem zaczyna być „rozgrzany do czerwoności”. To nasz główny kanał informacyjny i trzeba spędzić tu bardzo dużo czasu. Po Festiwalu przyjdzie czas na „facebookowy” odwyk. Jest jeszcze Instagram. I tu na szczęście mamy wsparcie. Maja Zakrzewska jest w zespole BabaFest już od kilku lat i jako blogerka, która na co dzień prowadzi bloga Kuchnia Psychola, zna się na tym najlepiej i robi to świetnie.

Realizacja praktyczna i techniczna samego Festiwalu, na tym poziomie co dzisiaj, nie byłaby możliwa bez wsparcia Zespołu BabaFest. W ten jeden weekend w roku, od kilku lat, możemy liczyć na niezastąpione: Dorotę Weselak, Kasię Gwis, Ewę Reut, Magdę Paszkiewicz i Maję Zakrzewską, (wcześniej też Katarzynę Kaczmarek) oraz zgłaszające się wolontariuszki. To co dzieje się dzień przed warsztatami, to już czysta praca fizyczna. Przygotowanie sal, ustawianie, wnoszenie, wynoszenie stołów, krzeseł, przygotowanie projektorów, rozwieszanie plakatów, zakupy na warsztaty, a jeszcze upominki dla uczestniczek, dyplomy dla prowadzących, wizytówki, długopisy itp.itd. W tym roku Ewa Reut zadbała też o świetnych wystawców i dzięki nim ciekawą aranżację wspólnej, festiwalowej przestrzeni. U nas nie ma czasu na nudę.

Po weekendzie warsztatów i spotkań BabaFest, tak wychodzi zazwyczaj, że dorzucamy sobie jeszcze jakąś perełkę. I mimo, że czasem nie wiemy już, jak się nazywamy, to pomysłów mamy tysiąc i tak bardzo chciałybyśmy je wszystkie zrealizować, że tak sobie dokładamy.

Tak było z Lasem kobiet (2017), BabaFashionShow (2018, 2019) czy Programem Mentoringowym (2019). Tu też odbyły się dziesiątki spotkań, ustaleń i setki rozmów telefonicznych, maili i messengerów. Tu dalej buzuje Facebook i nasze głowy w trosce o to, żeby Wszystko się udało.

Przypomnimy tylko, że nad BabaFest panujemy w 5 (!)
I tworzymy naprawdę niezłą machinę organizacyjną. 
Czy się kłócimy? - Nie, 
spieramy? - Tak, nawet bardzo często, 
wspieramy? - Napiszę, że tak, choć nie tak bardzo jakbyśmy chciały. Bo nie na wszystko niestety starcza czasu i energii, ale myślimy intensywnie nad tym jak to zmienić i taki mamy cel, bo jesteśmy dla siebie ważne i to wiemy na pewno.

Oprócz BabaFest i naszej piątki mamy też przecież Najważniejszych dla Nas - rodziny, dzieci, mężów, partnerów, dom, znajomych i przyjaciół. O nich też chcemy dbać i nie chcemy ich zaniedbywać przez nasze BabaFestowe zaangażowanie. Dla nich też musi starczyć naszej energii, serca i naszego czasu przede wszystkim.  Na szczęście dla Nas, nasi najbliżsi wspierają nasz społeczny zapał, bo tylko Oni wiedzą tak naprawdę, jak dużo siebie wkładamy w BabaFest. 

W Stowarzyszeniu od początku istnienia Festiwalu działamy SPOŁECZNIE, użyczając na nasze działania nasz czas prywatny, tzw. wolny, często wieczory, weekendy i nie rzadko noce. To dla nas duże wyzwanie - społecznie zrobić imprezę dla ponad 1000 osób. Tak! ponad tysiąca (!), bo Gala Festiwalu to 300-400 zaproszonych gości i rezerwacji.  Weekend warsztatów i szkoleń, w zależności od ilości proponowanych spotkań, to 500-600 uczestniczek i bywa że uczestników. Na Las Kobiet przyszło ponad 200 osób, a na BabaFashion show, mamy 250 zaproszeń i niemal drugie tyle chętnych (niestety brak odpowiedniego zaplecza nie pozwoli nam zaprosić wszystkich). W Programie Mentoringowym otrzymałyśmy ponad 90 zgłoszeń do 16 mentorów. I to wszystko bez dużych pieniędzy i wsparcia marketingowo-reklamowego. Same jesteśmy marketingiem, a Facebook naszą reklamą. I gdyby nie wsparcie jedynego magazynu lifestylowego w regionie, czy sporadycznie telewizji regionalnej, oprócz Fb nie byłoby słychać o nas nigdzie. Rozmawiałyśmy o tym kilkukrotnie, ale szkoda nam ciężko zdobytych środków na reklamę w radio, internecie czy gazecie, wolimy je zostawić i przekazać na rzecz Fundacji Mam Marzenie czy na leczenie i rehabilitację Serce Kuby. 

Trochę dziwimy się, że po tylu latach istnienia Festiwalu są jeszcze w Olsztynie kobiety, które nie słyszały o BabaFest. Dziwimy się, że tak trudno nam zdobyć środki z Gminy czy Województwa, których w tym roku nam zabrakło. Jednak w końcu zdałyśmy sobie sprawę, że nie musimy być znane przez wszystkich i nie da się być docenionym przez wszystkich.


Mamy Was, tych którzy wspierają i korzystają z BabaFest, a to dla nas Najważniejsze.

Mamy też wsparcie w ludziach, którzy kochają działać, są kreatywni i tak jak my, mają tysiąc pomysłów na minutę. Taką niezastąpioną dla nas jest już od kilku lat - Beata Kierońska, która swoją charyzmą i potrzebą działania zaraża innych do wspierania naszej inicjatywy. 

Oczywiście, że takich ludzi, którzy byli nam bliscy, przez te 10 lat istnienia Festiwalu przewinęło się mnóstwo. Nie sposób ich wymienić, nie tylko dlatego, że jest ich tak dużo, ale z racji tego przede wszystkim, by nikogo przypadkiem nie pominąć. Każda jedna taka osoba, była i jest dla nas ważna.
 
Jesteśmy dumne i szczęśliwe, że udało nam się stworzyć na mapie Olsztyna, tak duże i ważne wydarzenie, że są Kobiety, które czekają na nas okrągły rok i chcą więcej, że są z nami od kilku już edycji, a niektóre od samego początku. 

10 edycji BabaFest to Wielki Sukces! 
5 kobiet z Olsztyna, silnych, ale też wrażliwych, kobiecych, ale też twardych, na pewno pracowitych i wytrwałych, i chyba lubianych, miało marzenie - spopularyzować Rozwój osobisty i działalność społeczną w Olsztynie i regionie, i uczynić je dostępnymi dla Wszystkich.

10 lat temu, to było marzenie i teraz uważamy, że się ono spełniło. 
Nie. Wróć. 
To My je spełniłyśmy! ♥♥♥♥♥

 

Wspomnienia BabaFest 2011-2018: https://youtu.be/2VbcGkT6zcE                                                                                             

 

tekst: Sylwia Suchecka

montaż zdjęć "Wspomnienia BabaFest 2011-2018": Maksymilian Suchecki

         

Aby oddać głos na: proszę wypełnić formularz:

Głosjesz na kandydatkę w konkursie o tytuł BabaFest 2019. 

Na podany adres zostanie wysłany mail z linkiem potwierdzającym oddanie głosu, wystarczy w niego kliknąć i Twój głos pojawi się na koncie Twojej kandydatki.

Serdecznie dziękujęmy :)

 Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalno-Rozwojowych z Uśmiechem w Olsztynie, wszelkie infomacje dotyczące RODO znajdują się na stronie http://babafest.pl/stowarzyszenie 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie nadesłanych na konkurs danych osobowych przez Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalno-Rozwojowych Z Uśmiechem z siedzibą w Olsztynie ul. Staromiejska 8/9/lok 7 w celach związanych z konkursem.